lördag 11 juni 2011

Funderingar.....

Jag har länge funderat på mina relationer till de vänner jag har.......
Sen man fick barn så är det mycket lättare att umgås med vänner som också har barn än vänner som inte har det. Man är ju i samma situation liksom, man förstår varandra på ett annat sätt. Sen så har ju barnen roligt ihop också.
Men ibland känns det som om man umgås med dessa vänner pga barnen bara. Inte för att man har andra intressen ihop.
Ibland så saknar jag en vän som delar mina intressen, som jag kan prata om allt med, som undrar hur jag mår osv. En sådan vän finns tyvärr inte i mitt liv just nu :( Det får mig att känna mig ensam. Mer ensam nu när jag går hemma på mammaledighet, kanske för att jag är mer själv nu och har mycket tid att tänka och fundera på sådana här saker.

Det finns personer i mitt liv som jag har umgåtts flitigt med. I tisdags gick ju min mormor bort, igår kom dödsannonsen ut i tidningen. Ingen utav dessa personer som ringde eller skickade sms och beklagade.......Hade det vart deras släkting så hade ju jag i alla fall skickat iväg ett sms och beklagat sorgen. Men det är tydligen bara jag det verkar det som!

Nä jag blir tvär......detta leder till att jag inte hör av mig och inte vill umgås.
Det jag önskar mest just nu är att lämna denna stad, flytta någon annanstans med min familj och starta ett nytt liv. Det vore underbart!!!
Men tyvärr går det inte, Bengt har sitt jobb här som han trivs jättebra med. Adam trivs jättebra på sitt dagis och våran släkt bor ju här. Men drömma går alltid!

Ensam är stark, eller vad brukar man säga?
Jag tror i alla fall att jag ska skita i alla människor som bara stjäl energi ifrån mig, ja så gör vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar