måndag 1 augusti 2011

Lyrstadagarna!

I lördags var det lyrstadagarna. Det är en dag varje år i lilla byn Lyrestad. Då är det marknad, auktion och KOBINGO!! Hehe.....över 100 personer typ står och väntar på att en kossa ska skita just i den rutan de har satsat pengar på, måste se väldigt roligt ut :) Och oftast så blir det ingen bajs släppt! Och tro fasen det, jag skulle heller inte skita om någon stod o glodde på mig :)

Sen har vi ju bandet Flippers som kommer i från Lyrestad, som uppträdde både på eftermiddagen och vid pizzerian och Åsgården på kvällen. Ett mycket bra band!! Sen blev det en sväng till UG där de hade hyrt in ett band som spelade. Vi var hemma 01:45, ni kan tro att jag var helt förstörd klockan 07:30 då barnen vaknade :)

Min familj åkte båt ifrån Sjötorp till Lyrestad med familjen Thunström/Sterner. Jag trivs jäkligt bra på en båt måste jag säga, speciellt när det är sådant här kanon-väder! Thunström/Sterner sov över i båten medan jag, Bengt och barnen sov hos min mamma. Sen åkte vi hem på söndagen igen. En mycket lyckad helg måste jag säga!!! Sommar!!!!!

Idag har det fixats med att sätta ner jordankare i backen så vi kan få upp staketet. Sen ska vi se över huset om det måste målas. Det är ju för sjutton gubbar redan den 1 augusti idag.....helt otroligt vad tiden går!! Sista semesterveckan för Bengt....var ju inte längesedan han gick på semester tycker jag. Snart är det jul...hehe :/

Nä nu ska jag gå ut och se vad hjärtat gör!!

Ha det bra!
Kram Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar