tisdag 31 januari 2012

Ta vara på varje minut!

Idag fick vi en tråkig nyhet, en vän till oss ligger på sjukhus efter en hjärnblödning, 25 år gammal! Varför händer detta kan man fråga sig? Det är fruktansvärt och jag känner för att bara sätta mig ner och böla! Denna vän som är så snäll, omtänksam och hjälpsam mot sina medmänniskor, varför just han?

Tänker mycket på hans familj, hans fru och barn, och föräldrarna, måste kännas fruktansvärt att inte ha någon makt, att inte kunna göra någonting! Jag fattar inte att det är sant! Jag håller alla tummar och tår för att han ska återhämta sig snabbt, att allt ska gå bra!

Nä man ska ta vara på livet, på varje minut och sekund för man vet aldrig vad som kan hända. Man tar nog varandra för givet ibland, livet är för kort för en massa tjat och gnabb om skitsaker. Detta blir mitt löfte detta år att de jag älskar ska jag älska ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar