torsdag 7 juli 2011

Kunna glädjas åt andra.

Om en kompis till mig säger att hon/han har vunnit en miljon då blir jag jätteglad för hennes/honoms skull. Visst skulle jag också vilja vinna en miljon men jag blir inte arg och sur på personen i fråga. Så funkar jag.
Men tyvärr funkar inte alla så. Jag har träffat på flera personer i min omgivning som är avundsjuka.
De unnar inte någon annan något som de själva inte har.

Jag tycker synd om dessa människor, för det måste vara jättejobbigt att alltid vilja ha det någon annan har. Att aldrig kunna känna glädje för någon annan. Eller tänker de inte på det?

Jag tycker inte heller det är roligt att berätta för dessa personer att vi har köpt ett hus, bil eller att vi ska ha barn......man får nästan skämmas. Man blir behandlad som luft tills den dagen då de själva har köpt hus, bil eller har blivit gravida. Tyvärr finns det nog ganska många personer i ens omgivning med dessa dåliga egenskaper. Man får helt enkelt lära sig att undvika dom!!

På återseende!
Kram Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar